Výstup na Triglav 2864 m.n.m. september 2016

1.9.2016 – 03:00 hod – vyrážame zo Soblahova smerom BA-Viedeň – Graz – Klagenfurt, tunelom Karawanken – Mojastrana. Odtiaľ hore dolinou Vrata na Aljazev dom. S parkoviska vyrážame o 11:30hod trasou cez Prag na Triglavský dom, kde sme dorazili v čase 17:00hod. Chceli sme hneď vystúpiť na vrchol, ale než sme sa ubztovali a vipili pivko prisiel lejak. Dobre, že sme nešli a počkali.

2.9.2016 – 07:30 hod – Vyrážame na vrchol. Na vrchole sme o 08:50hod. Občerstvíme sa, spravíme zopár fotiek a začneme zostupovať dolu. Na chte sa občerstvíme teplou hríbovou polievkou a cez chatu Stanica dom schádzame Timiskovou cestou na parkovisko k autu. Odtiaľto sa premiestnime do kempu Špik blízko Dovie, kde si postavíme stan a uvaríme večeru.

3.9.2016 –  Ráno po výdatnom spánku vyrážame cez Krajinsku Goru do sedla Vršič      1611 m.n.m. Zaparkujeme auto a vyrážame cez Grebensku pot ponad Prednjeho okna na vrchol Prisnak – 2547 m.n.m. Odtiaľ zostúpime k oknu a odtiaľ dolu cez najťažšiu ale najkrajšiu feratu Kopiscarieva pot do sedla Vršič k autu.

4.9.2016 –  Ráno po raňajkách a vysušení stanov vzrážame domov. Domov do Soblahova sme dorazili cca o 18:00hod.