Rakúske Alpy – výstup na Grossglockner 3798 mnm.

Dňa 5.7.2024 sme ráno o 05:00 hod vyrazili zo Soblahova traja VHT čkari – Klogi, Miro a Boris na cestu smer BA Viedeň-Graz – Klagenfurt – Villach . Spital – Lienz – Kals. Z Kalsu sme sa serpentínami doviezli na parkovisko pri Lucknerhaus 1920 mnm. Naťažko nabalený sme vystúpili cez Lucknerhutte 2241 mnm na chatu Stúdlhútte 2802 mnm kde sme plánovali prespať. Tu sme neuspeli lebo chata bola údajne plná. Tak sme sa museli vrátiť dole na chatu Locknerhútte, kde bola naša posledná šanca na úspech. Hurá mali voľné miesta. Ráno o 05:00 hod sme vyrazili cez Stúdlhútte na Erzherzog – Johann – Hútte 3454 mnm a po občerstvení na chate smer vrchol. V nebezpečnom mixovom teréne v mačkách a cestou plnej nadšencov vystúpiť na vrchol v oblačnom a veternom počasí sme o 13:00 hod došli na vrchol Grossglockneru 3798 mnm. Zostup bol o niečo rýchlejší, na Erzherzogu sme to symbolicky oslávili, trochu oddýchli a zostúpili späť na chatu Locknerhútte, kde sme prespali. Ráno po raňajkách sme o 09:00 hod vyrazili s parkoviska Lucknerhaus domov kde sme došli o 16:30 hod v nedelu 7.7.2024 celý zdravý a spokojný.